Griekenland Deel 2

Al eerder postte ik foto’s van Griekenland en vandaag ga ik vrolijk verder :). Vorige keer vertelde ik over de heenreis, de Akropolis, Marathon en Eleusis. Weet je het nog? Ik beloofde aan het eind dat ik de volgende keer foto’s van het idyllische Delphi met jullie zou delen…

Delphi uitzicht
Dit was het uitzicht vanaf de opgravingen, wauw!

Delphi was absoluut één van de dingen waar ik ontzettend naar uitkeek en terecht, zo bleek. Wauw. Delphi is prachtig. Zo mooi, zo schattig. Ik heb een prachtig theater gezien, een superlief schathuisje (soort kluis waar steden hun geld bewaarden) en een klassieke atletiekbaan:

Theater Delphi
Het Dionysos Theater
Schathuisje Delphi
Het schathuisje van de Atheners, waar de stad haar geld en kostbaarheden bewaarde
Delphi atletiekbaan
De atletiekbaan van de Pythische Spelen, een soort Olympische Spelen, maar dan in Delphi

Delphi was prachtig en als ik deze foto’s zie, wil ik meteen weer terug, haha.
Na ons bezoek aan Delphi reisden we door naar Olympia, waar we deze tempel zagen:

Hera Tempel
Dit is de Hera-tempel, de vrouw van oppergod Zeus

Na Olympia stonden Mykene, Nemea en Epidauros op het programma, onthouden jullie de namen nog?

IMGP2387
De burcht van Mykene
ruïnes nemea
Hier zie je de ruïnes van Nemea, ontzettend interessant…
lief hondje nemea
Maar daar kwam ik wel dit schattige hondje tegen!
Theater_Epidauros
Later die dag bezochten we Epidauros, waar dit prachtige theater stond

Na deze druk dag kwamen we helemaal gesloopt aan in ons hotel. Eerst hebben we geslapen, en daarna gingen we lekker met z’n allen uiteten :). Een supergezellige maar ook vermoeiende dag. Uiteindelijk lag ik om half twee in m’n bedje, waardoor de volgende dag nóg vermoeiender werd… We gingen naar Argos, Korinthe en Athene en dat was tevens onze laatste volle dag in Griekenland.

Maar dat bewaar ik lekker voor de volgende keer 🙂

Fijne zondag,

Liefs Manon

Geef een reactie

