Griekenland Deel 1

Goeiemdidag! Al eerder schreef ik dat ik snel foto’s van Griekenland zou delen. Bij deze deel 1!

Op vrijdag 15 augustus vertrokken we om 2.15u (!!) vanaf school met de bus naar Schiphol. Om kwart voor zeven vlogen we met Transavia naar Athene. Om half één Griekse tijd stond ik voor de eerste tempel van de velen die nog zouden volgen de komende week:

Het Olympieion in Athene
Het Olympieion in Athene

Na het Olympieion was het tijd voor het Akropolis Museum:

Dit zijn de zuilen van het Ereigtheion, een tempel die ik de volgende dag bezocht
Dit zijn de zuilen van het Erechtheion, een tempel die ik de volgende dag bezocht

In het museum staan de originele zuilen, de zuilen die bij de tempel staan, zijn replica’s.

Na de eerste dag was ik hélemaal gesloopt; een nacht van 2 uurtjes, een vliegreis en nog een halve dag door Athene… Veel tijd om te slapen was er trouwens niet, om 1 (’s nachts wel te verstaan!) lag ik in m’n bed en om half zeven ging de wekker… Op zaterdag bezochten we de Akropolis en reisden we naar Marathon, Eleusis en Delphi.

IMGP2303
Het Parthenon, de tempel waar de godin Athene werd vereerd
Eregtheion
Het Erechtheion, met zuilen in de vorm van vrouwen

De Akropolis was écht super. Het was een van de dingen waar ik heel erg naar uitkeek voordat ik naar Griekenland ging. Het was druk en warm, maar het was ook supermooi en heel indrukwekkend.
Na de Akropolis gingen we door naar Eleusis, een uitgestorven dorp met één archeologische site waar – naar mijn idee – alleen maar oude stenen te zijn waren… Natuurlijk zijn dat ruïnes van een of andere tempel maar dat kon ik er niet echt in zien:

Eleusis
Wel een mooie omgeving, maar al die stenen, tja…
Grafheuvel MArathon
Dit was in Marathon. Een grote grafheuvel van de Slag bij Marathon. Voor de rest eigenlijk ook niet echt interessant…

Na Eleusis en Marathon zette de reis voort naar Delphi. Een supermooi idyllisch dorpje met prachtige opgravingen… Maar die foto’s bewaar ik voor de volgende keer 🙂

Fijne zondag!

:Liefs,

Manon

 

Een gedachte over “Griekenland Deel 1

Geef een reactie

