Nog even genieten…

…van de vakantie. Mijn zomervakantie was (of is?) heerlijk. Ik ben 2 weken naar Oostenrijk geweest, heb samen met m’n moeder nog een nachtje in Nijmegen geslapen en vanavond ga ik lekker uiteten met vriendinnen.

Bovenstaand schreef ik op 11 augustus 2015. Meer dan 2 weken geleden. Lees verder als je wilt weten hoe dit precies zit…

Oostenrijk was heerlijk, lekker veel gewandeld en ook veel gerelaxt. Dagje Salzburg, dagje Villach, gezwommen in prachtige bergmeren. Jupp, I liked it.

(FOTO’S)

Na Oostenrijk had ik nog 3 weken vakantie. Zeeën van tijd. Maar man, het gaat zo snel voorbij. Haha, nouja, ik moet ook niet zeuren; mijn ouders waren na een week alweer aan het werk. Bovendien heb ik nog een leuke afsluiter: vrijdagnacht vertrek ik – samen met 36 andere leerlingen – naar Griekenland! Elk jaar worden er op mijn school meerdere reizen georganiseerd (uitwisselingen, citytrips, ontwikkelingssamenwerking, cultuurreizen) en één van die reizen is die naar Griekenland. Als Grieks- of Latijnleerling is het gebruikelijk dat je meegaat naar Griekenland. School begint 17 augustus weer, dus ik mis m’n eerste week :), lucky me.

Maar zodra ik terug ben uit Griekenland begint het echte leventje weer. Dan zit ik weer in de schoolbanken. Nederlands, economie, Engels, wiskunde en ga zo maar door. Bovendien zal ik me bezig moeten gaan houden met studiekeuze… Het komt ineens wel heel dichtbij. Wat gaat het worden? HBO? Universiteit? Neem ik een tussenjaar? Wíl ik een tussenjaar? Communicatie? Journalistiek? Business? Ik weet het nog allemaal niet. Gelukkig heb ik nog behoorlijk wat tijd om erover na te denken :). Maar eerst: genieten van Griekenland.

Rechts

Waar wacht je op?
Geen enkel obstakel is er om je te weerhouden
te weerhouden van je droom
maar je wcht
je wacht omdat je niet weet
hoe het pad te bewandelen
links of rechts?
of rechtdoor?
met je verstand?
of met je hart?
en dus wacht je
totdat iemand je inhaalt
en jou overhaalt
om te volgen
zodat je links gaat
terwijl je rechts had gemoeten

Bovenstaand schreef dus ik op 11 augustus 2015. Meer dan 2 weken geleden. Ik had geen tijd meer om foto’s uit te zoeken,  dus deze post kwam niet online. Maar nu is het 27 augustus en ben ik allang weer terug uit Griekenland en ik heb er zelfs al bijna een hele week school op zitten. Omdat ik de oude post tóch wilde delen, doe ik het maar zo :). Foto’s van Griekenland zullen snel volgen en ik hoop dat ik weer een beetje in de flow van het bloggen kan komen.

Hugs!

Manon

Geef een reactie

