Goed nieuws!

De afgelopen vier dagen was ik lekker vrij en morgen moet ik alleen naar school om m’n toetsen in te kijken, heerlijk :). Vandaag is het zondag en ik ben lekker aan het niksen. Nouja, niksen. Ik heb een taart gebakken, en er staan 24 cupcakes in de oven en ik schrijf deze blogpost, dus het is nog niet zo erg dat ik de hele dag in m’n bed lig. Anyway: Gisteren heb ik een superleuk nieuwtje op de Facebookpagina van mijn reis naar Antarctica gezet:

Gisteravond was ik aan het oppassen en had ik lekker de tijd om Facebook even bij te werken. Afgelopen week was er namelijk geweldig nieuws in Nederland:

http://nos.nl/artikel/2043165-nederland-moet-uitstoot-broeikasgassen-flink-terugbrengen.html

Dit dus :). Ik was superblij toen ik deze link via whatsapp doorgestuurd kreeg van een vriend. Een grote stap in de richting van een duurzamer Nederland. Leuk feitje overigens: Marjan Minnesma – voorzitter van Urgenda – kwam spreken op Cleantech Tomorrow 2014 en na haar presentatie heb ik nog met haar gepraat en we zijn op de foto geweest. Hoe leuk! Dat maakte het nieuws natuurlijk nóg iets leuker dan het al was, haha 🙂

Wel wil ik erbij zeggen dat we nu als burgers niet met z’n allen moeten denken: “Nou, de overheid zorgt er wel voor dat Nederland minder CO2 gaat uitstoten, dus dan hoef ik daar zelf niet meer op te letten.” Nee. Zo zit het dus niet. De overheid gaat echt niet haar ambtenaren op pad sturen om iedereen persoonlijk te vertellen dat ze hun levensstijl wat moeten “verduurzamen”, mocht je dat denken.

Dit nieuws wilde ik graag even met jullie delen :), en nu moet ik de cupcakes uit de oven halen.

Fijne zondag!

Liefs,

Manon

Geef een reactie

